پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226012
استخدام معلمان در مناطق محروم چهارمحال و بختياري به صورت بومي‌ انجام شود
تاریخ انتشار : 1395/05/26 16:23:29
نمایش : 1288
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: به منظور کم کردن تقاضاي جابه جايي معلمان در استان بايد استخدام معلمان در مناطق محروم به صورت بومي و منطقه‌اي انجام شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم سليماني ظهر امروز در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري اظهارداشت: استفاده از نيروهاي آموزشي بومي در مناطق محروم استان سبب مي‌شود که ماندگاري معلمان در اين مناطق زيادتر شود چرا که اکنون برخي افراد آن‌قدر در اين مناطق مانده‌اند که ديگر انگيزه کافي براي تدريس و آموزش دانش‌آموزان ندارند.

وي عملکرد آموزش و پرورش استان براي جابه‌جايي معلمان در سال گذشته را خوب ارزيابي کرد و افزود: به جاي اينکه کميسيون پزشکي نَقل و انتقالات حذف شود بايد براي افرادي که مشکل خاص يا فرزند، همسر و پدر و مادر بيمار دارند با اقدامات تخصصي و حساب‌ شده راهکار مناسب ارائه شود چرا که با حذف اين کميسيون معيارها از دست مي‌روند.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد براي رفع اين مشکل و کم‌کردن تعداد افراد متقاضي جابه‌جايي از مناطق محروم استان به دولت و وزارت آموزش و پرورش پيشنهاد قرار دادن مشوق و حقوق بالاتر براي معلمان مناطق محروم استان و استفاده از افراد بومي آن مناطق براي استخدام ارائه شود.

سليماني با بيان اينکه نقل و انتقالات با هدف تأمين نيروي انساني مورد نياز مناطق آموزشي استان انجام مي‌شود، تصريح کرد: در صورتي که در برخي مناطق کمبود معلم در يک رشته خاص وجود داشته باشد بايد همپوشاني معلمان صورت گيرد.

2600 فرهنگي در چهارمحال و بختياري متقاضي نقل و انتقال هستند

بيات سلطاني هم در شوراي آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 352 معلم تقاضاي جابه‌جايي در کميسيون پزشکي نَقل و انتقالات استان را داشته‌اند که در بين آن‌ها ديسک کمر با 35 درصد، بيماري فرزند و همسر با 13 درصد و متفرقه با 12 درصد بيشترين متقاضي را داشته‌اند.

وي با بيان اينکه 85 درصد متقاضيان جابه جايي از طريق کميسيون پزشکي خانم‌ها هستند، افزود: 35 درصد متقاضيان در اين کميسيون از شهرستان لردگان بوده‌اند که 100 نفر آن‌ها خانم و 17 نفر آقا هستند.

معاون پشتيباني آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: عدم جايگاه قانوني کميسيون پزشکي و عدم انگيزه پزشکان متخصص در بررسي پرونده‌هاي پزشکي نَقل و انتقالات به دليل تبعات آن يکي از مهم‌ترين مسائل و مشکلات اين کميسيون است.

سلطاني بيان کرد: يکي ديگر از مشکلات اين کميسيون صدور گواهي دال بر لزوم انتقال توسط پزشکان معالج براي بيمارانشان و در نتيجه ايجاد حق براي بيماران و انتقال فرهنگيان با سابقه کم است.

وي با اشاره به اينکه سال گذشته 36 درصد متقاضيان نقل و انتقال در استان جابه جا شدند، گفت: امسال بيش از 40 درصد متقاضيان جابه‌جايي از مناطق محروم استان به ويژه در بين خانم‌ها و آموزش ابتدايي جابه‌جا مي‌شوند.

معاون پشتيباني آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اشاره به تقاضاي 2 هزار و 674 براي جابه جايي درون استان تصريح کرد: از اين تعداد 67 درصد خانم و 33 درصد آقايان هستند که شهرستان لردگان با 20 درصد، عشايري با 11 درصد و شهرستان کوهرنگ با 10 درصد بيشترين تعداد متقاضي را دارند.

سلطاني ادامه داد: تاکنون با جابجايي 49 درصد اين تعداد متقاضي که 29 درصد آن‌ها خانم‌ها هستند موافقت شد، بيشترين تعداد جابجايي با 51 درصد براي معلمان دوره ابتدايي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به وجود 583 متقاضي براي خروج از استان و 245 نفر براي ورود به استان، افزود: با جابجايي 168 نفر براي خروج از استان و 98 نفر براي ورود به استان موافقت شده است.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html